untitled-design-9

Student-ondernemers op Jobhappening Kortrijk

16/03/2017

Stad Kortrijk organiseert in samenwerking met de hogescholen en universiteiten een jobhappening in Kortrijk Expo. Voor West-Vlaamse studenten met een hoger diploma die afgestudeerd zijn of nog moeten afstuderen. En voor innovatieve werkgevers die op zoek naar hogeropgeleiden. Bij de standhouders ontmoeten ze elkaar en kunnen ze openstaande vactures bekijken. En wie zelf een bedrijf wil opstarten kan zijn oor te luister leggen bij student-ondernemers.

En wie zelf een bedrijf wil opstarten kan zijn oor te luister leggen bij student-ondernemers.  Wat zijn de struikelblokken en hoe ze te voorkomen. Wij geven wat informatie bij hun start-up en vroegen elk van hen om een inspirational quote.

Exstatic Music Branding – Reinout Roosse

Reinout Roose is een Bruggeling maar komt oorspronkelijk uit Ecuador en heet eigenlijk Diego Torres, hij probeert in de voetsporen van Netsky een dj-carrière uit te bouwen maar daarnaast is hij ook nog student-ondernemer met zijn bedrijfje ‘Exstatic Music Branding‘. Met dit project wil hij de perceptie rond reclame veranderen en bedrijven overtuigen dat door een betere combinatie van muziek en beeld de (jongere) consument zich meer aangesproken zal voelen tot hun merk. Kortrom: de reclame van zijn negatieve imago afhelpen door er entertainment van te maken.

MAT2 – Matthieu Libeert

De missie van Matthieu is met Mat2 zijn eigen producten ontwikkelen vervaardigd uit carbon en andere compositie-materialen. Hij heeft een youtube-kanaal met doe-het-zelf filmpjes van hoe zijn ontwerpen vervaardigd met nu al 30000 abonnees.

Charlie’s 3D Technologies BVBA – Charlie Steurbaut

Charlie Steurbaut is de Willy Wonka van zijn tijd maar zijn producten zijn niet vervaardigd uit chocolade maar uit kunststof. Met zijn 3D-printer wil hij een pionier zijn in het vervaardigen van onderdelen die mensen niet meer kunnen vinden, zoals een plug-in van een ikea-kast. Of als je eens zin hebt om een kunststoffen kopie van jezelf wil maken. Daarnaast wil hij in zijn winkel te Oudenaarde – die nu een jaar open is – ook 3D-printers zelf verkopen. Jonge mensen vormen zijn doelpubliek.

Pidgon – Social Taco – Thys Wostyn

Thijs Wostyn is een zelfverklaard ‘deviner’, iemand die online media ademt. Met Social Taco wil hij  de verbindende factor zijn tussen social influencers en merken. Zijn bedrijf helpt ook mee met het creeëren van ‘content’ door korte filmpjes en fotoreportages te maken. Een cross-platform aanpak dus waarbij via verschillende social media ingezet worden om de klant naar de website van het bedrijf te leiden. En oh ja, Pidgon was zijn eerste project, een sociaal netwerk voor basketballliefhebbers, dat hij jammergenoeg na een jaar moest stopzetten maar waar hij veel ervaring voor ‘Social Taco’ heeft gehaald.

My Add-on – Marie Van den Broeck

Add-on staat voor ergonomische hulpstukken die ouderen en (tijdelijk) gehandicapten het leven makkelijker moeten maken. De My Sleeve is bijvoorbeeld een handgreep voor rond de handgreep van een kruk te plaatsen waardoor de gebruiker minder last heeft van pijnlijke handen.

De Videonauten – Charlotte Cattebeke en Kenneth Orroir.

De Videonauten is een Kortrijks bedrijf dat video’s maakt voor andere bedrijven. Volgens hen drukt een video uit wat niet in woorden te vatten valt.

De foto’s van de jobhappening vind je hier terug.

p1030536

 

 

Dieter Stockman

Plaats een reactie