De Korf lanceert reclamecampagne voor asielhonden

30/04/2019

Begeleidster Nadège Masure en verschillende jongeren van vzw De Korf slaan de handen in elkaar om honden van het dierenopvangcentrum de Leiestreek sneller een nieuwe thuis te geven. Het initiatief kreeg de naam 'Ekhaya' mee, wat zoveel betekent als 'thuis' en 'erbij horen' in het Afrikaans.

“Veel honden blijven voor een lange tijd in het asiel, terwijl er niets mis is met hen. Sommige zijn niet echt mooi maar zijn heel lief en luisteren goed“, verduidelijkt begeleidster Nadège. “Het is jammer dat sommige honden puur omwille van hun looks genegeerd worden.”

Dat is ook het geval voor Droopy, een asielhond die het duo heeft meegenomen naar onze radiostudio. De Staffordshire terriër mix zit al zeven maanden in het asielcentrum. Bovendien is er net een groep puppy’s binnengebracht, waardoor zijn kansen flink geslonken zijn. “Het is nochtans een heel lieve hond, een echte knuffelbeer maar soms wel een beetje lui,” grapt Sofian, een van de initiatiefnemers.

Honden zoals Droopy meer in de kijker zetten, dat is het doel van het Ekhaya-Project. Zo is er onder andere een Facebookpagina opgericht om wat meer achtergrondinformatie te geven over de honden.

Beluister het volledige interview met Nadège en Sofian.

Bo Slambrouck

Plaats een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.