Toch is het ontzettend belangrijk: hoe jammer is het niet dat prachtige projecten vaak niet de aandacht krijgen die ze verdienen? Goeie communicatie verhoogt de zichtbaarheid en bekendheid van je organisatie of project en kan heel wat deuren openen. In communicatieland zijn de meningen vaak verdeeld: sommigen communiceren liever niets dan half, anderen bevelen het dagelijks ‘iets-dan-niets’ posten aan. Daar gaat het hier echter niet over, we willen je vooral tonen wat goeie externe communicatie kan betekenen voor je organisatie.
1. Werven
Door te tonen wat je doet kan je jouw doelgroep bereiken en trek je hen misschien naar jouw werking toe. Werk je in de vrije tijd met mensen met een beperking? Dan overtuig je nieuwe deelnemers misschien met fotoreeksen en korte videoverslagen. Die concrete verhalen geven inzicht in je werking, en dat zorgt ervoor dat potentiële vrijwilligers een duidelijker beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten. Zo kan een ziekenhuis vrijwilligers werven, als ze weten dat ze geen toiletten zullen moeten kuisen maar eerder een spelnamiddag voor zieke kinderen begeleiden. Dan staan mensen misschien al sneller in rij.
Bijvoorbeeld: Quindo toont wat vrijwillige mediamakers bij Quindo effectief doen.