Waarom
- Ligt in het verlengde van Quindo’s doel: media maken mét de doelgroep zorgt ervoor dat authentieke verhalen gebracht worden, waardoor doelgroep letterlijk én figuurlijk eigenaar van het verhaal is. (Co-creatieve storytelling.)
- In ieder project bieden we een 'creative chance' aan jonge creatievelingen, onder begeleiding van onze creative producer spelen ze een actieve rol in de producties en leren ze onderweg zowel digitale, sociale als toegepaste arbeidsvaardigheden en verdienen ze er wat aan.
- Onze maatschappelijke doelstelling blijft echter altijd centraal staan: Quindo werkt enkel voor social profit organisaties, overheden en bedrijven of projecten met een expliciet maatschappelijke doelstelling.
Op die manier worden kansen gecreëerd voor de gasten, worden producties écht op maat van social profit gemaakt en worden middelen gegenereerd die terugvloeien naar de sociale werking van het lab. Dat sociaal businessmodel geeft Quindo de kans om te groeien en verder te experimenteren, zonder daarvoor te afhankelijk te zijn van subsidies.
Onderscheid klassieke productiebedrijven: het sociaal productiehuis laat alle winsten terugvloeien naar projecten met kwetsbare jongeren én creëert een kans voor jonge creatievelingen. Win-win-win. Bovendien spreken we zelf de taal van de social profitsector en betrekken we uw doelgroep als actieve makers in het proces. Zo verzekeren we authentieke verhalen.